fredag 9 oktober 2009

Syster!


En syster Av: Siv Andersson

En syster är ett stödoch en hjälpande hand.
Hon är bunden till dig med ett kärleksfullt band.

Som lilla… eller stora…är hon dig ganska lik.
Hon finns i många minnenoch hon gör din levnad rik.

Det känns tryggt att hon vet varifrån du kom,
att hon ser vad du gör och att hon bryr sig om.

Med henne kan du delabåde sorger och skratt…
En syster är en gåva– en ovärderlig skatt.


Har suttit å letat efter en sån fin dikt om systrar som jag läst förr.
men ja hittar inte på den, men denna passar också bra in på min syster.
så de får bli bra med den också:)

i morse for jag och julia in till valbo, men inte hitta vi nå party kläder inte:P
men men vi kommer ha kul ändå i gammla kläder:P

Har även hunnit med att varit hos emils föräldrar och ätit.
sen åkte vi hem å titta på idol å mumsa lite godis, nu blir det snart sängen.
Ha en bra kväll allihopa:). godnatt!

1 kommentar:

syster sa...

men lilla gumman, va söt du är, fick en liten tår i ögat, Du är världens underbaraste syster (å de kom jag inte på nu =p) åsså den där bilden, fattar inte att jag har varit så där stor, ändå två månader kvar innan hon kom när bilden togs =P